.
.
Aan zakelijk bloggen kleven een aantal zeer aantrekkelijke voordelen. Om er enkele te noemen: het helpt je naamsbekendheid opbouwen én behouden, het vergroot je expert status en je kweekt vertrouwen bij je netwerk. Maar wat als je zelf niet makkelijk schrijft? Je kunt uren praten over je passie, je werk of je product. Maar het opschrijven, gestructureerd en in begrijpelijke taal, dat is voor veel ondernemers nog niet zo eenvoudig.
Zakt alleen al bij het denken aan zakelijk bloggen de moed je in de schoenen? Of heb je het te druk om hier zelf voor te gaan zitten? Ik help je graag! Neem gerust eens vrijblijvend contact op.
.
De voordelen van zakelijk bloggen
Zakelijk bloggen kan jou en je bedrijf veel opleveren. Met name als je de artikelen ook op fora en social media deelt. Het is de investering meer dan waard! En deze voordelen biedt het je:
- Naamsbekendheid opbouwen en onderhouden; door met regelmaat waardevolle content te delen, laat je mensen kennismaken met je bedrijf en activiteiten, ontstaat er een positieve associatie met je (bedrijfs)naam en zal je meer ‘top-of-mind’ worden zodat potentiele klanten je beter weten te vinden.
- Je bouwt vertrouwen op; door je doelgroep op de hoogte te houden van zaken die voor hen belangrijk zijn, en dat natuurlijk correct neer te zetten, wordt het vertrouwen dat men in je heeft groter en werk je aan je reputatie van “betrouwbare zakenpartner” of “betrouwbare onderneming”.
- Vergroot je expertstatus; door je kennis en kunde regelmatig te delen gaat men je steeds meer zien als dé expert binnen jouw vakgebied.
- Je leert er zelf van; door het analyseren van acties en reacties op jouw blogs kun je je doelgroep of ideale klant beter leren kennen én daarop inspelen, want reacties kunnen je ook zomaar op goede nieuwe ideeën brengen.
- Je netwerk vergroten en onderhouden; door je blogs te delen op fora en social media bereik je naast je eigen netwerk ook het netwerk van volgers (die iets met jouw bericht doen, zoals en like geven of delen) én blijf je regelmatig voorbij komen bij je eigen netwerk.
- Vergroot je vindbaarheid; naast ‘top-of-mind’ worden onder je netwerk of doelgroep, waardeert ook Google het zeer als jij je kennis in heldere taal deelt.
- Trek nieuwe klanten aan; het gaat niet vanzelf, maar uiteindelijk gaat zakelijk bloggen je nieuwe prospects opleveren die jij vervolgens kunt ombuigen naar klanten.
Besteed zakelijk bloggen uit
Voor diverse klanten verzorgt JCA het zakelijk bloggen. Als zogenaamde ‘ghostblogger’ schrijf ik artikelen uit naam van de klant. Ideaal voor ondernemers die een goede online reputatie willen opbouwen maar er zelf geen tijd voor hebben, of geen zin, of zelf niet makkelijk (correct) schrijven. Ik zorg desgewenst ook voor plaatsing op je blog of website en doorplaatsing op fora en social media. Samen bepalen we wat een goede frequentie is en stemmen af wat er van beide kanten verwacht wordt.
Wil jij je online reputatie naar een hoger niveau tillen dankzij zakelijk bloggen? Neem dan gerust eens vrijblijvend contact op.